Populärt med online live shopping

Samhället utvecklas ständigt med nya uppfinningar och idéer, och onlinevärlden är inte ett undantag.

Onlineshopping via e-butiker, där utbudet är välsorterat och enkelt att få tag på, är en utveckling i sig. Dock finns det vissa nackdelar med detta då du som handlar inte kan prova produkten eller se den i rörelse. Men där kommer liveshopping in såsom nästa steg i utvecklingen.

Live shopping

Det blir alltmer populärt att använda live shopping, både för säljare och kunder. För säljaren ligger intresset i att live shopping ökar antalet försäljningar med 400%. För kunden är det snarare intressant att live shopping ökar chansen till bra köp då 84% av kunderna blir övertygade om att handla produkten när de får se den i videoformat.

Live shopping innebär att en säljare visar upp en produkt i en livesänd video, där kunder kan se produkten bli använd och från olika vinklar och vrår. Det innebär dessutom att kunderna kan ställa frågor såsom be om närbilder och att få se olika funktioner, m.m. Det gör det lättare för säljaren att visa upp produkten och för kunden att få en ordentlig bild av vilken produkt de ska köpa. Det ökar förtroendet på båda hållen.